Wednesday, July 23, 2014

Bisul

No comments:
Bisul adalah sesuatu yang memalukan dan menyakitkan tentunya, bisul dapat diobati denga daun bunga pagoda, bukan hanya bisul saja yang bisa di obati dengan bunga berwarna merah famili dari Verbenaceae, yang memiliki banyak sekali manfaat  antara lain antiradang, peluruh kencing, sakit pinggang, tuberkolosis, wasir susah tidur dan lain-lain.
di posting berikutnya, akan saya coba menuliskan untuk penyakit-penyakit di atas tapi kali ini, kita akan belajar bagaimana menggunakan bunga pagoda untuk menghilangkan bisul, ya bisul itu sesuatu yang cukup menggangu dan memalukan.
caranya cucilah  daun bunga pagoda yang masih baru di petik dari pohon secukupnya, giling sampai halus. Tambahkan  madu sedikit dan  diaduk secara merata. Bubuhkan ramuan bunga pagoda pada tempat yang sakit, lalu balut. Gantilah ramuan tersebut tiga kali sehari.

english

Ulcer is something embarrassing and painful of course, boils can be treated petal pagoda premises, not only ulcers that could be treated with red flowers of the Verbenaceae family, which has many benefits including anti-inflammatory, laxative urine, lumbago, tuberculosis, hemorrhoids insomnia and others.
in the next post, I will try to write to the diseases above but this time, we will learn how to use the pagoda flower to eliminate boils, ulcers yes it is something that is quite disturbing and embarrassing.
how to wash leaves that are still new pagoda flowers in the quotation from the tree taste, grind until smooth. Add a little honey and stir evenly. Dab herb flower pagoda on the sore spot, and dressing. Replace the herb three times a day.

ini penampakan bunga pagoda

No comments:

Post a Comment


Copyright © plant benefit and indonesian herbal

Affiliate With: 6loging Promoted Link: StandAlone Software Sponsored By: Gratis Template By: Habib Blog